opschok-in-Italie 2014

Dag 12 – Baveno – Cannobio

De Borromeïsche eilanden bezocht met de boot (het zijn eilanden hé). Voor wie ze niet kent even kort geschetst: de ene Borromeo mocht niet meer op het familieeiland dus kocht ie er zelf maar één en zette daar een ‘palazzo’ op dat bijna even groot was als het eiland zelf en veel groter dan het andere paleis. Het eiland kreeg de naam ‘Isola Bella’ genoemd naar zijn vrouw Isabella. Hij legde op het dorre eiland ook één van de mooiste tuinen aan en ik moet zeggen diene mens had waarschijnlijk wel de lotto gewonnen want het paleis is groot en mooi en zijn tuinarchitect kon er ook wat van ...
Daarna nog even naar het Isola di Pescatori geweest, heel anders maar ook mooi en je kon er nog iets eten uit het meer ook.
Het weer is niet super, bewolkt met opklaringen, maar het regent niet en het blijft warm (25 à 30 °C), ’s nachts koelt het gelukkig goed af en das altijd aangenamer om te slapen.
Bij het zoeken naar een overnachtingsplaats even wat millimeter gedaan. Er stond een mooie plaatst in de campergids maar er stond wel bij ‘smalle doorgang’. Goed, Dirk heeft wel al smalle baantjes gedaan dus konden we maar proberen. Aan beide kanten geen 5 cm over aan de spiegels en een stijgingspercentage van 10% of meer denk ik. Gelukkig geen tegenligger.
Boven gekomen viel de plaats dan nog tegen dus Dirk wou daar zo vlug mogelijk weg, moesten we wel langs het zelfde wegelke terug... spannend... waren we vijf minuten later vertrokken hadden we een MH als tegenligger gehad en wat er dan had moeten gebeuren ik zou het bij god niet weten.

Reacties

Reacties

Johan

alé zo te zien zorgen jullie zelf soms voor de nodige spanning(moet kunnen)!maar toch ook mooie eilanden bezocht. grtjs, nog veel vakantiegeneugten en mooi weer.

mama

Heb de reportage gelezen en bekeken. Prachtig..

Maar hoe komen jullie toch altijd aan die regen???

Maar allez een sluier van geluk. Hier is het italiaans weer en we eten scampis en mosselen.

Veel groetjes,

LUDY PIERRE tante NILDA,

Oma

Als ik het lees ( mobilhome 5 cm over..) zie ik het zo voor mij, puf......Ik heb met een paar dagen vertraging de verhalen gelezen. Vorige jaren kreeg ik een mailtje toen jullie een verhaal stuurden, nu niet? Ik dacht dat het jullie niet lukte. Dus zocht ik naar jullie blog en zie dat het lukt. nu volg ik hoor. Knuffel van verre.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!