opschok-in-Italie 2014

Dag 18 – Milladoiro Ames -> O Grove

Dag 18 – Milladoiro Ames -> O Grove

We waren eerst van plan om te voet vanaf de staanplaats naar Santiago te gaan omdat we een beetje vreesden voor parkeerplaats. Maar aangezien ik nogal van het ‘makkelijke’ type ben kon ik Dirk toch overhalen om ‘den bos’ in te rijden.

Eigenlijk viel het heel goed mee, we stonden op amper 10 minuutjes wandelen van de oude stad en die is zelf autovrij.

Santiago zou het 3de grootste bedevaartsoord zijn na Rome en Lourdes, maar dan was het er vandaag wel erg kalmkes, misschien wel omdat het zondag was en al de studenten (meer dan 1/3 van de bevolking is student) in verlof waren. Van overal zag je natuurlijk pelgrims toekomen, te voet, met de fiets, zelfs met nen oldtimer.

Bauke heeft eindelijk een zonnebril gevonden, na 5 weken zoeken en zeuren, meer waarschijnlijk, zegt ze zelf. Ook de plaatselijke souvenierwinkelkes kregen allemaal (!!!) een bezoek.

Van eten hebben we deze keer een beetje te vroeg toegehapt. Mijn gazpacho was heel lekker, Bauke haar tomaatmozzarella ook, maar Dirk zijn croquettas vielen ietwat tegen. Niet dat dat nu zo erg was maar toen we aan het einde van de stadswandeling kwamen liepen we door een straatje vol eten, tapasbars aan alle kanten, de kreeften en krabben zwommen bijna de straat op, en dat in een stad die niet eens aan de zee ligt.

Vanavond staan we in een haventje, Bauke en Dirk zijn ‘efkes’ naar de plaatselijke kermis om de hoek en een restaurantje gaan uitzoeken. Straks vinden we hier nog wel iets uit de zee om te eten.

Oma Lieve

Hy leuk.......Dat straatje met al die restaurantjes...Kreeften Krab ...........Niet te doen hé. Wij hebben ook 2 keer in dat straatje gegeten, met Michel Verfaillie en Paul Verstraete. Kus van verre. Liefs

ronny en sonia

terug een stukje van jullie verhaal mee gesnoept..het lijkt wel een rustige reis waarvan jullie met z'en drieën genieten..
zo moet het eigenlijk zijn met een gezinnetje samen op stap en genieten van elkaar en de omgeving - dat brengt de rust voor de toekomst mee..................
bij ons was het vandaag een uitstap met de "beste"vrienden ttz Bogaarde fiets- en sneukeltoer.
35 km in de omgeving van Oedelem, Kleit, Sijsele en St-Kruis en toch wel veeeeeeeeeeeeeeel baantjes die ik zelf nog niet had gereden met de Mbike............s'Avonds was er de typische BBQ en een optreden van de rockband Strawberry Jam .........na de nodige babbels uit elkaar gegaan bij Luc en Carine waar het s'morgens ook ontbijten was....kopie van de vorige zondag bij ons .............toch meegenomen.........en nu wensen we julie een gezellige MH nacht toe.........voor ons is het morgen deurschilderen geblazen en nadien bib.........leuk hé thuis ..............doch geen vrees volgende week zijn we er ook op uit naar het Zwarte Woud of de Mopesel om dan Rimpelrock mee te pikken.........
Petra en Aart zitten na Slovakije nu in Hongarije...kopie van onze reis jaren terug toen Petra niet wandelen en nu ............wandelt ze wel.......amaai.
Grts
R en S (2201 uur lolale tijd in Kleit)

Tante en Nonken

Zo te zien is Compostella nog ZO druk niet,uiteraard weten wij het niet gezien we er nog niet geweest zijn,trouwens zulke "kerkgangers" zijn we nu ook weer niet !!!
Wat ons echter al de ganse reisverhalen opvalt is de "rode draad" doorheen de verhalen...namelijk..."het sneukeltour-achtige",echt wel om jaloers op te zijn,mooie hespen,visgerechten,drank etc.. !!
Wij hebben ook de fietstocht van De Bogaarde gereden,mooi,maar tegenvallende stops...slechts 2 en geen plaats om er te zitten...maar geen nood..apero en BBQ MET drank was OK !!
Het weer deze week hier is te omschrijven als "wisselvallig"met nu en dan een streepje zon,dus hopen maar !!!
Grtjs;
T&N

tante nilda

Logisch dat er een straat vol schelpdieren is. de schelp is het symbool van deze stad.

patricia

Zo'n prachtige natuur, de foto's van praia das Catedrais en Donostia zijn net postkaartjes! Geniet er nog van.
groetjes uit Maldegem