opschok-in-Italie 2014

Dag 20 – A Guarda -> Monforte

Dag 20 – A Guarda -> Monforte

Beetje uitgeslapen na ‘le grand boeuf’ van gisteren. Na het voederen van de plaatselijke straatpoesjes richting Portugal gereden. Het was toch wel even iets anders. De huizen waren allemaal wit, waar ze in Spanje soms alle kleuren hadden, in de supermarkt geen iberico ham meer, er wordt op straat al eens makkelijker getuut en het taaltje klink direct ook zo anders, met meer salsa er in...

Portugal verlaten (we kregen effen het gevoel dat we achtervolgd werden) via het prachtige binnenland. Ook hier hebben ze blijkbaar te kampen gehad met bosbranden. We zouden langs de Gargantas del Sil, een diep ingesleten rivierdal, rijden. Het zou de reis waard zijn volgens de groene Michelingids maar dan moet je er natuurlijk wel kunnen geraken. In de ene richting was de weg afgesloten voor werken en in de andere richting moest je via een smal weggetje, echt niets voor een MH. Wij dus maar terug naar de grote baan op zoek naar een staanplaats.

We hebben eens geprobeerd om de satelliet goed te krijgen om wat van de Olympische Spelen te kunnen zien. De satelliet kregen we uiteindelijk aan de praat en de tv ook maar van de olympische spelen was er op BVN niets te zien. Het weerbericht van België was zo deprimerend dat we de tv maar weer uitgezet hebben. Nog even iets gegeten (‘frigorestjes’) en de dag zat er al weer op.

ronny

Dirk,

als je thuiskomt check dan even je mail ivm de tennis (vervanging van mij op de Duvel woensdagavond).

Je ziet jullie zijn nog thuis en België volgt jullie reeds op de hielen.